Osmý týden 2016/2017
Tento týden byl kvůli podzimním prázdninám velmi krátký. S Luckou jsme začali Cyklotrasy v Hejného matematice, prohlíželi jsme si staré mapy a zkoušeli v nich hledat, co nám připomínají – věci, zvířata a objekty… Ty jsme pak vystřihli a tvořili z nich koláž. S Petrem jsme se podívali do Egypta a povídali jsme si o […]
Sedmý týden 2016/2017
Třetí říjnový týden jsme začali tradičně rozcvičkou. Je úžasné vidět děti, které chtějí zkoušet pořád dokola kotrmelce, salta, stojky a hvězdy a mají radost z každého svého zlepšení. Po ranním kroužku, kde jsme si povídali o našem vánočním jarmarku (jaké vymyslíme peníze, kde se vůbec peníze berou, jak se vezmou peníze na bankovní kartě apod.), […]
Šestý týden 2016/2017
V dalším říjnovém týdnu pokračujeme tématem starověku. Vysvětlili jsme si, jak vznikly římské číslice, a naučili jsme se pomůcku k jejich zapamatování pomocí rytmů a bubínku. S Luckou jsme si povídali o tom, co je to mýtus a jak vznikl, a podívali jsme se na Olymp mezi řecké bohy. Starší děti se pokusily o doplnění […]
Pátý týden 2016/2017
První říjnový týden jsme se ponořili do starověku. Zazpívali jsme si na toto téma novu písničku a zahráli jsme si hru na uspořádání starověké společnosti (otroci, zemědělci, řemeslníci, měšťané, kněží, panovník). Druhý den jsme hru zopakovali a ještě jsme předváděli jednotlivé vrstvy pantomimou – ostatní se snažili uhodnout, o koho se jedná. Petr si s dětmi pověděl něco […]
Čtvrtý týden 2016/2017
Poslední zářijový týden jsme začali plánovat jarmark, který s dětmi chystáme. Při ranních rozcvičkách jsme zkoušeli dráhu, při které jsme trénovali kotrmelce, salta, hvězdy a přeskoky překážek. S Luckou jsme se věnovali tématu Svatý Václav. Vyprávěli jsme si legendu o životě sv. Václava, starší děti stříhaly a lepily vlastnosti Václava a Boleslava, vysvětlovali jsme si […]
Třetí týden 2016/2017
Ve třetím týdnu jsme si stále zvědomovali pravidla. Rozdělili jsme si je podle barev na pravidla v kroužku, pravidla soužití a pravidla prostředí. S Luckou jsme se věnovali tématu sloves – děti předváděly slovesa pantomimou, poté společně třídily slova do dvou skupinek: na slovesa a podstatná jména. Mladší děti pracovaly na uvolňovacích cvičeních, upevňovaly si pojmy malý, […]