Třináctý týden 2016/2017

Tento týden jsme pokračovali v přípravě jarmarku. Děti si malovaly návrhy kávenek (měna, která je vstupní měnou na jarmark) – až po výměně v bance dostane každý prodávající koveny. Takto komplikovaný postup si děti samy vybraly, protože se nedokázaly shodnout na společné měně. Zkoušeli jsme diskuzí přijít na různé možnosti a tato nakonec zvítězila. Odhlasovali jsme si návrh kávenek, které se dají dále do výroby. Také si děti začaly vyrábět nezbytné peněženky z papíru, na kterých budeme pracovat i celý následující týden, protože řada dětí ji chce také vyrobit i pro svého sourozence.

S Luckou jsme tvořili hvězdy z průsvitů, psali jsme písmenka či lepili z papíru. Leonek například řadil několikamístná čísla podle velikosti, Jára doplňoval y/i pomocí elektronické hry, Lucka s Eliškou se učily sčítat pod sebe. V tomto bloku jsou děti stále více strůjci náplně svého času, což vede k jejich narůstající spokojenosti. S Petrem jsme tento týden skládali japonské origami, vyráběli cedule pro svůj obchod a hodně se hýbali. Dvojčata také vyrobila plakát první pomoci – co dělat, když se staneme svědky nestandardní situace. S Evou děti vytvářely mramorované papíry, skrývající úžasné miniaturní světy.

Ve čtvrtek jsme hodně počítali, podle věku a schopností jsme procvičovali sčítání, odčítání a násobení… Také jsme si hráli s penězi, řadili je od nejmenších do největších, ubírali a přibírali mince a počítali a počítali. Potom si Sebík pro děti připravil překážkové dráhy a „úkoly“ na žíněnce.

V pátek byla hlavní náplní hra Pevnost Boyard, která skloubila dohromady různé aktivity: 1. úkol – hledání váčku mincí pro matku Furu (děti tak měly možnost poznat mince různých zemí), 2. úkol – prohlédnout si obrázek a pak rozstříhat podle barevných linek (barvy byly uvedeny anglicky), 3. úkol – střílení na terč – děti si určily jaké číslo mají součtem vystřílet, 4. úkol – opičí dráha, 5. úkol – hádanka, 6. úkol – zakroužkovat v nesmyslných slovech druhé písmeno, to přepsat a přečíst všechna zvířátka, která se z písmen složila. Poté děti díky indíciím, které získaly za absolvované úkoly, objevily finální slovo, kterým bylo KOVENTINKA. Po obědě jsme si zacvičily hravou jógu.

Není vybrán žádný galerie nebo galerie byla smazána