Třicátý čtvrtý týden

Opět týden plný zážitků. Začali jsme si povídat o tématu Počasí. Děti nejprve společnými silami přečetly dopis s úkolem, našly a sestavily název tématu. Shrnuli jsme informace, které o počasí zatím máme, zahráli jsme si pantomimu (každý předváděl jeden jev – déšť, sněžení, duhu, tornádo…) a výrazy jsme si zopakovali anglicky. U stolu jsme se učili pracovat s pravítkem a rýsovali jsme teploměr. Odhadovali jsme, jak se asi musíme při různé konkrétní teplotě obléct. Ája četla různé varianty předpovědi počasí a pokoušela se je namalovat. Ostatní mezitím pracovali na pokusu koloběhu vody v přírodě. Na téma jsme navázali ve středu návštěvou Českého hydrometeorologického ústavu. Poslechli jsme si přednášku o počasí, předpovědi počasí, o vodě i vzduchu. Všichni byli nesmírně soustředění. Dokonce nám bylo řečeno, že to děti zajímalo více než gymnazisty. Potom jsme se podívali do praxe – na místo, odkud se počasí předpovídá. Ukázali jsme si různé druhy přístrojů a venku i meteorologickou zahrádku.

Stihli jsme si také vytvořit několik prostorových těles ze špaget a modelíny a míchali jsme barvy. Tento pokus jsme pečlivě zaznamenali a výsledky jsme si společně ukázali.

Jeden den v týdnu jsme s Janou jako obvykle věnovali lidskému tělu. Stále ještě se téma dotýkalo lidských smyslů – tentokrát více orgánů lidských smyslů – oka a ucha. Ukázali jsme si model oka a společně jsme ho sestavili. Popsali jsme si jeho části a vyzkoušeli jsme si orientaci v prostoru jako nevidomí. Zkoušeli jsme také rozluštit Braillovo písmo. Poslepu jsme rozeznávali číslice ze smirkového papíru.

Na zajímavém leporelu jsme si ukázali části ucha a hádali jsme znaky ze znakové řeči. Anežka poté vyluštila úkol v písárně, kluci hráli hru na určování částí lidského těla a Anička tvořila obrázky z lékařských špachtlí.

V této galerii žádné snímky

0 položka(ek)