Koventinka alternativní škola logo

Aktuality

Jedenáctý týden

Jedenáctka byla symbolicky ve znamení Martina. Téma dělení se s druhými bylo na místě. Vysvětlili jsme si pranostiky vztahující se k Martinovi a některé hádanky. Děti si zahrály na Martina a jeho koně a prostřednictvím pokynů svého koně řídily. (Koníčku, tři kroky vpřed, objeď stůl, zvedni nohu,…) Pomocí voskových bločků jsme si nakreslili, jak koník skáče a běhá (hledá cestu do stáje), kluci postavili stáj pro koně z kostek a ve středu jsme si s Evou nakonec bílého koně vyrobili. Vojta zpracoval text o Martinovi s doplněním i/y, vyhledával vlastní jména, vymýšlel slova příbuzná i slova opačného významu. Pracoval také se Slovníkem spisovné češtiny, kde si našel některá slova a jejich významy. Celé pondělí jsme zakončili Svatomartinskou slavností (v rámci klubu pro rodiče s dětmi). Nejprve jsme si vyráběli lucerničky, děti si vymalovaly obrázky a potom jsme vyšli průvodem. Cílem byla naše zahrada, u které seděl žebrák. Mluvil o tom, že tudy projel svatý Martin a daroval mu polovinu svého pláště. Některé děti ho podarovaly drobnými, kamínkem či termoskou s čajem. Podle něj nám zanechal Martin poselství u velké vydlabané dýně na zahradě. Důležité je čekat i na ty nejmenší, být potichu a o to, co najdeme, se podělit. Poblíž dýně byl raneček se Svatomartinskými rohlíčky, které děti rozlamovaly a dělily se s rodiči a kamarády. Nakonec jsme si zazpívali písničky, opekli jsme si jablíčka a poseděli v teplém podzimním večeru.

V tomto týdnu jsme také pokračovali s vytvářením dalších písmen z jednotlivých materiálů (A – alobal, I – igelit, M – molitan, K – knoflíky, L – látka, J – jehličí, P – papír, D – drát, V – vlna, G – gumička). Děti už na většinu z nich přišly samy. Chodily po třídě a hledaly, z čeho by šlo jaké písmeno vytvořit.

Skládali jsme papírovou hru, od Kláry jsme dostali nové skládačky 2D i 3D puzzle, z kartiček pexesa jsme vytvářeli a vyprávěli svoje vlastní příběhy. Madlenka nakreslila a vystřihla koláž na karton (holčičku jako studijní materiál). Podle knížky si nakreslila vnitřní orgány, které překryla oblečením.

Ve středu nás čekalo vaření – společnými silami jsme to zvládli a všem moc chutnalo. Nakonec jsme ještě vymysleli zvonkohru ze starých nepoužívaných klíčů a při tom děti společně se mnou vymyslely písničku na zapamatování si vzorů podstatných jmen pro Vojtu. A už je umíme všichni. 🙂

Není vybrán žádný galerie nebo galerie byla smazána

 

MENU