Koventinka alternativní škola logo

Aktuality

Devátý týden 2018/19

Devátý týden byl o něco kratší než ostatní, neboť jsme v pondělí a v úterý měli podzimní prázdniny, ale i tak se toho v naší škole událo mnoho zajímavého.

Na středu připadl Halloween a tak se už od rána mezi námi objevila různá strašidla. Opičky si opakovaly píseň Stojí město Nepovězto a naučily se společně báseň Rak, v níž každý říkal svůj verš. Věnovaly se i řazení písmenek do abecedy a vymýšlení slov k jednotlivým písmenům. S abecedou jim pomáhal malý chodící pejsek, který posléze prošel celou abecedu. Ufoni si procvičovali vyjmenovaná slova a vytvářeli s nimi křížovku. Někteří pak pokračovali v psaní vlastních příběhů. Jeden z kreativních bloků vedla Madlenka a připravila si pro ostatní veselé hry a vtípky. Radka pokračovala se svou skupinou ve vymýšlení muzikálu a Jakub s dětmi sundal a vyčistil ptačí budku. Odpoledne pak patřilo halloweenské party, na niž se všichni moc těšili a připravili si na ni skvělé kostýmy. K tomu jsme dlabali dýni a hráli hry s halloweenskou tématikou.

Ve čtvrtek zahájila Ráďa se staršími dětmi celoroční dobrodružnou a naučnou hru Lovci podnikavých duchů. Hra začala lekcí etikety o správném podání ruky při představování, sepsáním smlouvy o pravidlech chování v týmu a hrou na dodávky. S Petrem jsme se zaměřili nejen na rozvoj schopností jako je síla, rychlost, koordinace a výdrž, ale i na rozvoj dovedností – házení míčem na cíl, vedení míčku s hokejkou, přeskoky apod. Také jsme využili naší vzájemné podpory, aby se i ti nejunavenější dokázali překonat a projít stejný počet kol dráhy se stanovišti.

V pátek nás čekal výukový program v Techmania Science Center s tématem Přijďme na zub výživě. V laboratoři jsme si udělali pokus s kvasnicemi a zjistili, čím se živí a kde se tedy nejrychleji množí. To nás dovedlo k tomu, že džusy z koncentrátu a kolové nápoje mají na zuby a jejich kazivost stejný vliv. Dále jsme si povídali o zubech, odhalovali na našich zubech starý a nový plak a zkoumali jsme množství našich chuťových pohárků. Na exponátech jsme pak zjišťovali, kolik cukru je obsaženo v různých potravinách a jak se lišil způsob opatřování potravy v pravěku, středověku a novověku.

MENU