Devatenáctý týden

První týden v novém roce jsme začali pohádkou O dvanácti měsíčkách, kterou si děti samy povyprávěly mezi sebou – každý jednu větu v kruhu. Povídali jsme si o vlastnostech hlavních postav i o tom, kdy rostou fialky, jahody a jablka. Vyměnili jsme víly v našem kalendáři a prohlédli obrázek se zimní tematikou. Procvičovali jsme tvoření různých otázek, které už spontánně vykřikujeme jeden přes druhého – možný způsob brainstormingu, při němž se často hodně nasmějeme.

Naučili jsme se skládat a vystřihovat sněhové vločky. S nimi jsme si zahráli v tělocvičně pohybovou hru. Podívali jsme se na pohádku Jak to bylo na Tři krále, které potom Madlenka temperami namalovala. Jaromírek  vymyslel ztvárnění jednoho z posledních chybějících písmenek, které Vojta realizoval. Je to O – z obilí. Seznámili jsme se se stovkovou tabulkou – děti ji skládaly jako puzzle – každý podle své úrovně znalostí.

Madlenka s Anežkou nás seznámily se zvířaty Evropy a Afriky a ukázaly nám jejich stopy. Ája prochází číselným obdobím – celý den jen vymýšlela a psala příklady. Poté házela dvěma kostkami a příklady skládala z čísel, která na kostkách padla. Vojta luštil osmisměrku, určoval rod a vzor podstatných jmen a procvičoval dělení se zbytkem.

Na řadu přišel i vánoční dárek, který jsme do Koventinky dostali – tvoření mandal z písku. Děti aktivita velice zaujala – procvičovaly tu nejen zručnost, ale také trpělivost – k dispozici byl pouze jeden nožík k odlepování papíru, proto musely vždy čekat, až se dostanou na řadu.

Konečně jsme dali dohromady pravidla pro práci a pravidla pro to, aby nám bylo spolu hezky. Většinu z nich jsme už průběžně stanovili, ale nyní (na druhý pokus) přišel čas je všechny zapsat a shrnout. Během čtyř měsíců si děti dokonce samy upravily jedno z pravidel – „jíme u stolu“: dohodly se, že jen ovoce a zeleninu mohou jíst i na koberci nebo v jednotlivých pracovištích třídy. 

Není vybrán žádný galerie nebo galerie byla smazána