Osmnáctý týden 2018/19

V tomto týdnu nás bylo o několik více – přivítali jsme mezi sebou nové zájemce o přijetí do Koventinky, kteří měli možnost si s námi vyzkoušet několik dní běžného chodu školy.

V pondělí i ve středu se naše aktivity točily okolo tématu vesmír. Od Rádi jsme se dozvěděli nové informace o souhvězdích a znameních zvěrokruhu – že v současnosti vládne v lunárním kalendáři jiné znamení než na obloze. Také jsme si povídali, čím je to způsobeno, a diskutovali o tom, jestli astrologii věříme nebo ne.

Opičky se učily hlasité říkanky pro dobré dýchání a slovní artikulaci a zpívaly píseň Co se jí v Číně, kterou doprovodily hrou na Orffův nástroj tématicky naplněný rýží. Vytvořily si živý model Sluneční soustavy – seřadily sebe a planety podle velikosti, označily se příslušnými cedulkami s názvy planet, obíhaly kolem Slunce a přitom i rotovaly kolem své osy. Endermani si četli článek o Nefritovém králíkovi, čínském lunárním vozítku, které se pohybuje po odvrácené straně Měsíce. Procvičili si, jak rozumí textu, povídali si o rotaci Měsíce a proč je k nám otočena stále jen jedna jeho strana. Ve skupině Ufonů si každý vybral jednu otázku z knihy „Opravdu opravdu velké otázky o prostoru a čase“. Pokusí se téma své otázky do konce ledna prostudovat a přednést ostatním, co zjistili. Ufoni si také četli v angličtině o planetách a budou pracovat na překladu některých údajů a na převodu jednotek z mílí na kilometry. Samostatně pracovali na tématu podle svého výběru – vesmír anebo můj vesmír. Někdo stvořil myšlenkovou mapu o vesmíru v sobě (tedy o tom, co má nebo nemá rád, co ho zajímá, co si o sobě myslí atd.), někdo připravoval křížovku nebo otázky o vesmíru pro ostatní.

Velkým lákadlem tohoto týdne byl Eliščin kreativní blok zaměřený na výrobu slizu. Vyráběly se slizy různých barev a druhů a ze slizů poté obrovské bubliny. Viki a Honzík ve svém bloku učili ostatní práci s YouTube. S Radkou se dokončoval nástěnný kalendář a sestavoval se závěsný model planet. Jakub měl připraveno povídání o tekutém písku a vyzkoušel s dětmi jeho výrobu z pudingu. Také si povídali o umění a o životě umělců v dnešní době. Vymýšleli, jaký je smysl umění, jaké jsou jeho druhy, jak se dá uměním uživit a pouštěli si praktické ukázky umělecké hudby.

Ve čtvrteční lekci hry Lovci podnikavých duchů jsme zkoumali, jaké jsou rozdíly mezi řečí těla a tím, co člověk vyjadřuje mluvenou řečí. Vyzkoušeli jsme si, jestli dokážeme podle řeči těla poznat pravý úmysl člověka, s nímž mluvíme. V pátek jsme navštívili Veletrh vzdělávání, her a hraček, první svého druhu v Plzni, kde jsme si vyzkoušeli různé hračky, hry a pomůcky. Nejvíc se nám ale líbil stánek s pískovými obrázky, který vedla Anežka s Betkou.

MENU