Dvacátý čtvrtý týden 2018/19

Opičky si v tomto týdnu přiblížily prostředí pavučin v Hejného matematice a procvičily si tak nejen sčítání a odčítání, ale také orientaci v prostoru, pozorné naslouchání a řešení slovních úloh. S Radkou si ukázaly, jak se písmenka skládají v slabiky, slabiky do slov, slova do vět a věty do příběhu. Nejdříve tvořily slova ze základní slabiky přidáváním dalších písmen. Každý vytvořil tímto způsobem pět slov a pak se pokusil s jejich využitím vyprávět krátký příběh. Endermani ve dvojicích vymýšleli a psali vyprávění na téma „Co jsem dělal o jarních prázdninách a co z toho je vlastně pravda“. Příběh byl vymyšlený, ale obsahoval tři pravdivé informace, které se ostatní pokoušeli odhalit. S Jakubem řešili Endermani i Ufoni slovní úlohu ze skutečného života a počítali útratu z restaurace s přepočtem z maďarských forintů. Ufoni se také ponořili hlouběji do příběhu knihy Ztraceni v rudolfínské Praze. Povídali si o tom, jak mohou vypadat názvy kapitol a četli si o bývalém Dobytčím trhu a Faustově domě.

V úterý jsme s dětmi vyrazili na interaktivní výstavu Za barokem do areálu DEPO2015. Tomuto historickému směru jsme se mohli přiblížit prostřednictvím videomappingu, zvukových efektů, historických artefaktů a replik starých děl. Děti si vyzkoušely psát husím brkem, tvořit portály či nakreslit půdorys barokní stavby. Mohly si i obléknout dobovou paruku a proměnit se na barokního hudebníka. Ve škole jsme se pak společně naučili písničku Baroko.

Terezka nás učila vyrábět misku z ústřižků novin a její zdobení technikou dekupáže neboli polepováním kousky hrubě nastříhaných ubrousků. Jakubova skupinka se zabývala výměnou displeje na notebooku. Radka přinesla pomůcku Inspiro, která obsahovala mnoho ozubených koleček. S jejich pomocí jsme si nakreslili různé geometrické obrazce. Také jsme si mohli vyzkoušet psaní iniciál vlastního jména ozdobným písmem.

Ve čtvrtek nás čekala další lekce ve hře Lovci podnikavých duchů, tentokrát byla zaměřená na zpětnou vazbu. S Petrem jsme běhali, trénovali parakotouly, skoky na trampolíně a parkour flow, což je plynulý běh přes překážky s využitím různých parkourových technik. V pátek jsme si udělali společný den se školkou, protože jsme se sešli v menším počtu než obvykle. Ráno jsme ve školce ochutnali čerstvě upečené jogurtové vafle, během dopoledne hráli hry v tělocvičně a na hřišti a pak jsme si uvařili společně oběd. Štěpík nám četl o různých bozích a děti ze školky vytvořily kvartet a předvedly nám malý koncert.