Fotogalerie 2014/2015

První týden

Škola začala. Pro někoho výhrůžka, pro nás potěcha. Během prvních dní jsme se navzájem seznámili, dozvěděli jsme se, co máme rádi, co bysme se chtěli v Koventince naučit a na co se těšíme. 

Představili jsme si písničku Abeceda, kterou zpíváme každý den s hudebními nástroji. Taky jsme zjistili, že většina z nás už umí číst, nebo zná alespoň většinu písmenek. Do krabičky od sirek (kterou jsme si vyzdobili podle svého) jsme si sestavili své jméno z písmenek. Zkoušíme přečíst (odhadnout), které jméno ke komu patří. Sestavujeme také jména našich spolužáků.

Popovídali jsme si o tom, co vlastně znamená Koventinka. Každý si nakreslil svoji představu a nakonec jsme se společně dohodli na tom, jak by měla naše Koventinka vypadat. Uplstili jsme ji a bude denní součástí našeho kruhu.

Oblíbenou činností je běhání po zahradě, lezení na stomy, kluci už pomocí nože a kladiva postavili první bunkr. Každý den si natrháme bylinky na čaj, který si dáme po obědě (měli jsme už jitrocelový a řebříčkový). Taky k nám chodí každý den za okno dvě veverky - dali jsme jim jména Zrzečka a Popelka.

S Ráďou jsme okusili slast masáží a vůní a s Evou jsme si malovali na kamínky.

Těšíme se, co přinesou další dny!

Pátý týden

Tématem tohoto týdne byl Svatý Václav. Pověděli jsme si o tom, kdo to byl, kdy žil, jaké byly jeho rodinné poměry:) a jak skončil. Prohlédli jsme si obrázky, fotky Sochy svatého Václava i portréty nejvýznamnějších Přemyslovců, které jsme použili na špejli jako loutky. Ty nám sloužily při písničce o  jeho rodu. Vojta si zopakoval přídavná jména a slova protikladná (samozřejmě víme, že nic není černobílé).

Vytvořili jsme si Václava na koni a Vojta se pustil do tvorby Svatováclavské koruny v životní velikosti. Sám zjistil informace z dostupných materiálů a internetu. Souhlasí i počet a barva drahých kamenů. Mohli jsme si tak ověřit, že dříve byli lidé opravdu menší. Hodně oblíbeným se stal díl Svatý Václav z cyklu Dějiny udatného českého národa.

Dále jsme pokračovali v různých hrách - hledali jsme stejné obrázky, zahráli jsme si zvukové pexeso, které jsme vytvořili z plechovek (díky, Dane) a přikládali jsme slova k obrázkům. Vojta pracoval s textem, rýsoval časovou osu a naučil se pracovat s pojmem století.

Venkovní aktivitou se stalo chytání imaginárního zloděje - vytvoření plánu, vymýšlení strategií a Madlenčina kresba chycení dotyčného do pasti. Bylo vidět, že děti jejich vlastní hra baví - bylo to totiž první, co musely ráno z předešlého dne doprožít.

68 položka(ek) « 1 z 3 »